פילאטיס - מאמרים וסיפורי בוגרים




זרקור על מדריכה- ליטל בלגוטין זוהר

 

 

 

 

ליטל- איך הגעת לפילאטיס?

ממש במקרה, בדיוק עברתי לגור בת"א וחזרתי לרקוד בלט באחד הסטודיואים, ואז חברה המליצה לי לנסות פילאטיס מזרן כי זה ממש כיף לדבריה.
ניסיתי והתמכרתי הייתי הולכת למורה קבועה שבזכותה אחרי 4 שנים בתור מתאמנת למדתי את הקורס.
מאוד התחבר לי עם הריקוד, הרגשתי את התחומים תומכים אחד בשני.
במקביל התחלתי להתאמן בצורה מסודרת באשטנגה ויניאסה יוגה שגם בהמשך עברתי הכשרה למורה בכירה.


ספרי על התהליך השיקומי שעברת לאחר הפציעה.

 מה היה חסר בו ואיך זה השפיע עליך בהמשך?

היו לא מעט פציעות שעברתי במהלך השנים החל מתאונת דרכים קשה אחרי הצבא עם שיקום פיזיותרפיה.
ופציעות במהלך תרגול שיעור.
היום אני יודעת להגיד שהרבה מהפציעות שעברתי נועדו לעצור אותי, להתסכל פנימה לתוך הגוף ולשאול את עצמי למה זה ואיך מפה אני ממשיכה ולאן.
למדתי המון מכל פציעה, המשכתי לתרגל כמעט כרגיל ובהרבה הקשבה לגוף ויצירת תהליך חדש לתרגול העצמי שלי.
אחרי כל פציעה הייתי במקום אחר בקשר עם הגוף שלי.


אילו קורסים את מלמדת במסגרת בית הספר?

האם יש לך קורס מועדף?
במסגרת ביה"ס אני מלמדת בקורסי מכשירים, שיעורי פילאטיס מזרן ומכשירים למדריכים, ושיעורי השלמה לסטודנטים.
בתחילת דרכי היתה לי העדפה מאוד ברורה לפילאטיס מזרן. בהמשך כשגיליתי את המכשירים, התאהבתי כשהיום זה העיסוק העיקרי שלי.
ויחד עם זאת אני מאמינה בשילוב המנצח של פילאטיס מזרן ומכשירים.

 

אילו תכנים מקצועיים מעסיקים אותך בימים אלה?

היוגה מובילה אותי מעל עשור, ובשנה האחרונה האימון הפונקציונלי . כשבשיעורים שלי אני משלבת בין כל התחומים. אני מרגישה על הגוף והנפש שלי שהשילוב בינהם הוא המנצח.
עוד נושא שמעסיק אותי בימים אלו הוא החופש לתת למתאמן את הבחירה בשיעור: ההתנהלות שלו, האחריות שלו כלפי גופו. כמה הוא מודע ליכולות הפיזיות שלו והיכולת שלו לזכור את התרגילים לשיעורים הבאים. 

 


ספרי על האימונים שעשית בתקופת ההיריון-איך הרגשת בתרגול?

האם היו לך מגבלות או כאבים?

חוויתי הריון אחד עד כה. הריון תקין לחלוטין. סבלתי המון ממיגרנות חזקות למרות שהמשכתי להתנהל כרגיל: פילאטיס, יוגה, אופניים.
היו לא מעט קונפליקטים עם מורים שחשבו שאני מגזימה, ואני הייתי בדעה של אני עושה כל עוד אני יכולה וטוב לי.
ככה שמצאתי את עצמי יום לפני הלידה מתאמנת, עושה עמידת ראש וידיים....
אני יכולה להגיד בביטחון שהתרגול עזר לי מאוד לעבור את ההריון, להרגיש טוב עם השינויים הפיזיים של הגוף.

 

 

יש לך המלצה לבוגרות שלנו שיוצאות לשוק העבודה ומתחילות ללמד?
תאמינו בעצמכן ובפילאטיס שלמדתן. תזכרו שהוא הבסיס היציב שלכן , גם כאשר תלמדו וריאציות ושיטות אחרות. תמיד יהיה לכן בסיס לחזור אליו.
ולא לשכוח שאנחנו תמיד פה בשבילכן להתייעץ, לשאול.
והכי חשוב תשמרו על קשר!

 

אני מאמין שלך... משפט לסיכום?

"DO YOUR PRACTCIE AND ALL IS COMING" - Sri K Pattabhi Jois

אחד מגדולי היוגה אמר את המשפט הנל. הפירוש שלי הוא לעשות את התרגול גם ביום טוב וגם ביום רע איך שיוצא, לא לחפש את המושלם... להיות (just be) עם התרגיל, המנח איך שמסתדר באותו היום. עם הזמן אנחנו נראה ונמצא את השיפור. כל דבר בזמנו...

 

 


 


סיפור חצי אישי לקראת החג מהדר שוורץ

>>

ריאיון עם בוגרת קורסי מדריכות מכשירים, שרון כינורי

>>

זרקור על המדריכה- מיה פקמן

>>

מהו הדבר הכי חשוב שאתן עושות?

>>

סיכום אירוע החורף של בית הספר לפילאטיס

>>

Powered by Artvision | Truppo Websites