חיפוש

בלוג

איך לעבור את החורף בשלום- טיפים לתזונה חורפית

איך לעבור את החורף בשלום- טיפים לתזונה חורפית
4 ביוני 2019 על ידיMeital

החורף מהווה אתגר לא קטן מבחינה תזונתית.
מחקרים מראים כי בתקופת החורף אנו נוטים לצרוך כמויות גדולות יותר של מזון.
כנראה שהסיבה היא שככל שמזג האוויר מתקרר הגוף דורש יותר אנרגיה לחימומו. במקרים רבים הצורך המוגבר שלנו באכילה על מנת לחמם את גופנו אינו מדויק ואנו אוכלים הרבה יותר ממה שהגוף דורש. במקביל היום מתקצר והערב מתארך, אנו נוטים לצאת פחות ולבלות יותר בבית. רמת הפעילות הכללית פוחתת ובעקבות זאת גם ההוצאה האנרגטית היומית קטנה.

השילוב של ההוצאה האנרגטית הפחותה ובמקביל צריכת כמויות גדולות יותר של מזון עלול לגרום לנו לסיים את החורף עם כמה קילוגרמים עודפים מבלי שנשים לב..

אז מה ניתן לעשות?

ויטמין D – ויטמין D הינו ויטמין חשוב ביותר לתפקוד פיזיולוגי תקין. למעשה כבר מזמן ההתייחסות אליו  אינה כאל ויטמין אלא כהורמון לכל דבר הפועל ברמת התאים ואף ברמת ה -DNAשלנו. רמות תקינות של הוויטמין בדם חשובות לתפקודים רבים החל ממאזן הסידן וצפיפות העצם בגופנו דרך מניעת עייפות, דיכאון וסוגי סרטן שונים ועד שיפור יכולות גופניות בפעילות ספורטיבית אנאירובית. המקורות לוויטמין הם תזונתיים (נמצא במזונות מועטים בלבד כגון דגים, כבד, ביצים ומוצרי מזון מועשרים), חשיפה ישירה של עור הגוף לקרני השמש ותוספים. בחורף החשיפה שלנו לקרני השמש נמוכה ובהתאם רמת הוויטמין בדם נוטה לרדת. מומלץ לבצע בדיקות דם ולבחון האם קיים חוסר.

במידה וישנו חוסר בוויטמין מומלץ להיוועץ באיש מקצוע, דיאטן או רופא ולקבל מרשם והכוונה לנטילת תוסף.

* הכותב הינו מרצה בקורס תזונה למאמני חדר כושר ובריאות ובקורס מאסטר טריינר בקמפוס שיאים המרכז להסמכות בספורט ובתנועה המועדון לספורט באוניברסיטת תל אביב, אס"א תל אביב, ע.ר.

חזרה לבלוג

מאמרים באותה קטגוריה

הרשם עכשיו
הרשמה לניוזלטר אנחנו שולחים מדי פעם עדכונים ומידע על קורסים חדשים, תרצו להיות מעודכנים?
כל הזכויות שמורות © לקמפוס שיאים באונ’ תל-אביב 2018 Sogo Digital ui & ux development Sogo Digital
נגישות