חיפוש

בלוג

אימון לנשים בהריון – מה אנחנו מפספסים?

אימון לנשים בהריון – מה אנחנו מפספסים?
4 באוגוסט 2019 על ידיMeital

נדב בקר M.P.E.  
האימון הגופני לנשים בהריון נמצא כמשפר את תהליך ההריון, את בריאות העובר ומקל על הלידה. נשים רבות מנצלות את התקופה הזאת כדי להתחיל תהליך של כושר.
לפעמים ההריון מפנה זמן שלא היה קיים קודם לכן ומאפשר לנשים הללו להיכנס למעגל הכושר. אבל על מה צריך להתאמן?האימון לנשים בהריון מתמקד בדרך כלל בהריון ובלידה. 
למשל, מאמן כושר אמור לדעת שהנושא החשוב ביותר לאימון נשים בהריון הוא ריצפת האגן. 
הבעיה היא שפעמים רבות, תכנית האימון מתעלמת ממה שיקרה לאחר הלידה.
למרות שההמלצה לנשים אחרי לידה היא הימנעות מפעילות גופנית, התפקוד היום-יומי הוא בלתי נמנע.
האם הטרייה תיאלץ להרים תינוק, להחזיק אותו על הידיים לזמנים ממושכים בזמן שהיא ממשיכה לתפקד בחיי היום-יום. במצב זה, חיי היום-יום הם ה"פעילות הגופנית" ולא ניתן להימנע מהם. 
אם כך, יש להתכונן אליהם באימון.אימון נכון צריך לשלב תנועות יום-יום ברמת קושי גבוהה מעט מן המצופה כדי שיהיה אפשרי להרים, לעלות מדרגות, להחזיק ולתפקד באופן כללי גם לאחר הלידה בלי קושי רב. 
יש לשנות את הגישה מ"אימון לנשים בהריון" ל"אימון נשים בהריון והכנה לתפקוד מיד לאחר הלידה". 
השינוי בגישה יעזור לנשים רבות להסתגל לחיי היום-יום ולתפקד ברמה גבוהה יותר לאחר נקודת מפנה כה משמעותית בחייה.  נדב בקר (M.P.E.) – בוגר תואר ראשון ושני במסלול למדעי האימון הגופני, במכללה האקדמית בוינגייט, ראש תחום חדר הכושר ומרצה בקמפוס 'שיאים', במועדון הספורט באוניברסיטת תלאביב, אס"א תל אביב ע.ר .רכז קורס "מדריכים לאימון פונקציונלי".

חזרה לבלוג

מאמרים באותה קטגוריה

הרשם עכשיו
הרשמה לניוזלטר אנחנו שולחים מדי פעם עדכונים ומידע על קורסים חדשים, תרצו להיות מעודכנים?
כל הזכויות שמורות © לקמפוס שיאים באונ’ תל-אביב 2018 Sogo Digital ui & ux development Sogo Digital
נגישות