חיפוש

בלוג

היום אחרי השיא

היום אחרי השיא
13 ביוני 2019 על ידיMeital

אירועי מרתון ת"א מאחורינו. עשרות אלפים רצים ורצות סיימו את העונה, עמדו או לא עמדו במטרה, אחרי לא מעט חודשי אימון, עם לו"ז מחייב, ופתאום זה נגמר. מה עושים עכשיו? נשאר חור שחור, סוג של ריקנות. להלן מספר המלצות לכאלו שלא יודעים מה לעשות…
אימון הינו תרגול ברמות העמסה שונות תוך התייחסות לעצימות, היקף וזמן התאוששות.

ההתייחסות נכונה גם לתקופת האימונים ומחזורי ההעמסה, יחס של 1:3 או 1:2, 3 שבועות ההעמסה, שבוע התאוששות. בשלושה שבועות ההעמסה מעלים בהדרגתיות בעצימות ובהיקף, בשבוע הרביעי אנחנו נחים (המנוחה באה לידי ביטוי בירידה משמעותית בעצימות האימונים ובהיקפם).

חשוב להבין שהתאוששות הינה חלק בלתי נפרד ואפילו עיקרי מאימון, לכן גם אחרי עונה שהגענו למטרה והגענו לשיא היכולת שלנו צריכה, או יותר נכון חייבת לבוא ירידה.

מה זו עונה?
עונה מחולקת לתקופות, לכל תקופה אופי אימונים:

ככה צריכה להראות עונה, הבעיה של רוב הרצים והרצות היא לדעת מתי לעצור, זה מתסכל לעצור מייד שמגיעים לשיא היכולת, הכי טבעי זה לנסות להמשיך ולשמור על יכולת שיא… זה אולי טבעי אבל זה לא נכון. זו הדרך המהירה לאימון יתר ופציעות. חייבת לבוא תקופת מעבר!
אז קחו לכם הפסקה, תנוחו, תירגעו, תנתחו את העונה, תנוחו על זרי הדפנה, תחזירו לעצמכם את המוטיבציה, את ה- Killer Instinct, תבחרו מטרה חדשה, מטרה רחוקה, ברורה, קשה אבל ריאלית.

אנחנו מדינה חמה, קיץ שהוא הכי קרוב בהגדרה לגיהינום, ההשפעות של אימון בתנאי חום הן הרסניות ומסוכנות. תתאמנו בענפים אחרים (קרוס טריינינג) – שחיה, רכיבת אופניים, פילאטיס…
נתראה בעונה הבאה, "רעבים", חדורי מוטיבציה וצמאים לשיאים חדשים! תזכרו שהחורף שלנו הוא הכי אידיאלי לריצה! רצים בחורף… נחים בקיץ .

שלכם, אבי דה פילוסוף

ראש תחום הריצות בקמפוס

חזרה לבלוג

מאמרים באותה קטגוריה

הרשם עכשיו
הרשמה לניוזלטר אנחנו שולחים מדי פעם עדכונים ומידע על קורסים חדשים, תרצו להיות מעודכנים?
כל הזכויות שמורות © לקמפוס שיאים באונ’ תל-אביב 2018 Sogo Digital ui & ux development Sogo Digital
נגישות