חיפוש

בלוג

זרקור על מדריכה

זרקור על מדריכה
25 ביוני 2019 על ידיMichal

והפעם- תמר ונהודה MscPt

תמר מלמדת בקורסי הפילאטיס משנת 2013. היא פיזיותרפיסטית בעלת תואר שני מאוניברסיטת חיפה, מתמחה בטיפול בפגיעות אורתופדיות ונוירולוגיות באמצעות פילאטיס וכמו כן מתמחה בתחום האורוגניקולוגי. תמר ילדה את בנה הבכור לפני כחודש והיא נמצאת כרגע בחופשת לידה.

כל מה שרציתם לדעת על תהליך השיקום שעברה בתור שחקנית כדוריד צעירה… על האימהות הטריה ועל התרגול בתקופת ההיריון וגם המלצות למדריכות בתחילת דרכן… כנסו!

שאלה 1: איך הגעת לפילאטיס?

נחשפתי בפעם הראשונה לפילאטיס כשהייתי בת 17. באותה תקופה הייתי שחקנית כדוריד וסבלתי מכאבי ברכיים. הפיזיותרפיסט שלי המליץ לי על פילאטיס וכך התחלתי את דרכי בתור מתאמנת.
כשחקנית כדוריד נדרשתי להמון כוח מתפרץ, ובתקופה הראשונה בה התאמנתי בפילאטיס היה לי נורא מוזר להניע את הגוף לאט ובשליטה, כי הרי כל חיי הורגלתי לבצע תנועות גסות, מהירות, פתאומיות ובלי לחשוב יותר מידי.
החיבור בין הנפש לגוף, בהבנה העמוקה מאיפה מגיעה כל תנועה קסמה לי והיה לי ברור שאני רוצה ללמוד להדריך. 
מגיל צעיר ידעתי שאני רוצה לעסוק במקצוע טיפולי, לכן הפילאטיס היה עבורי היכרות ראשונית עם עבודה עם אנשים עד שסיימתי בהמשך את לימודי הפיזיותרפיה שהשילוב ביניהם כ"כ מופלא ומשלים אחד את השני.

שאלה 2: ספרי על התהליך השיקומי שעברת לאחר הפציעה.
מה היה חסר בו ואיך זה השפיע עליך בהמשך?

כאבי הברכיים שלי התחילו בעצם בגיל 15. הקושי שלי, מעבר לעובדה שלא יכולתי לשחק, היה גם הניתוק החברתי מהקבוצה והעלייה במשקל. דווקא הפן הרגשי הוא שהשפיע עליי הכי הרבה. עברתי בין אורתופדים, ופיזיותרפיסטים שכל אחד נתן את המלצותיו. ביצעתי בדיקות הדמיה שונות ולא ידעו למה אני כ"כ סובלת. הרגשתי כי כל מי שמטפל בי רואה את הברכיים הכואבות ולא אותי-נערה בגיל ההתבגרות שמחפשת תשובות וצריכה תמיכה.

בשלב הזה החלטתי שאני לא רוצה ללכת ללמוד רפואה, אלא אני רוצה ללמוד פיזיותרפיה והבטחתי לעצמי שבמקום הזה אני אעשה את השינוי- אראה כל מטופל כאדם עם מכלול שלם שהכאב שהוא חווה משפיע על תחומי חיים שונים-  תחביבים, משפחה, חברים ועבודה.

שאלה 3: אילו קורסים את מלמדת במסגרת בית הספר?
האם יש לך קורס מועדף?

אני מלמדת בכל הקורסים שיש לבית הספר להציע. קורסי מזרן ומכשירים, הן לאוכלוסייה כללית ולפיזיותרפיסטים. הקורסים השיקומיים יותר מאתגרים, כי הקהל שמגיע אליו כבר יותר מנוסה ועם ידע רחב יותר, מה שדורש ממני להיות תמיד עם יד על הדופק ולהמשיך ללמוד ולהתפתח.

שאלה 4: אילו תכנים מקצועיים מעסיקים אותך בימים אלה?

התוכן שהכי מעסיק אותי בשנתיים האחרונות הוא נושא האוסטאופורוזיס. זה תחום שנחקר לא מעט, אך אין לנו מספיק ידע לגבי השפעת פעילות גופנית על חוזק העצם. בנוסף, בגלל שבשנה האחרונה הייתי בהיריון חיפשתי ידע לגבי השפעת פעילות גופנית עצימה בזמן היריון

שאלה 5: ספרי על האימונים שעשית בתקופת ההיריון-איך הרגשת בתרגול?
האם היו לך מגבלות או כאבים?

במהלך ההיריון האימונים שלי השתנו, בהתאם למה שהרגיש לי בנוח בכל טרימסטר/שבוע. המשכתי להתאמן בעצימות גבוהה ובדפקים כמעט מקסימאליים כאשר הרגשתי בנוח אתו. הייתי צריכה לקבל את העובדה שהגוף משתנה, ולכן כל תקופה במהלך ההיריון התאפיינה בסוג פעילות אחר. בהתחלה קפיצות עשו לי בחילה, אז עברתי לקרוספיט. בהמשך כאשר הבחילות עברו- חזרתי לקיקבוקסינג וריצות. כאשר זאת גם לא הייתה אופציה בחודש שמיני בגלל פציעה במפשעה עברתי לרכיבות אופניים. ובין לבין כמובן שהשתתפתי בשיעורי פילאטיס.

הרגשתי סה"כ מצוין, לא וויתרתי לעצמי ולא עשיתי הנחות. עשיתי את המקסימום שלי-כמה שהגוף אפשר לי. בירכתי את הגוף שלי שמאפשר לי לבצע תרגילים ברמת קושי גבוהה ומצד שני ידעתי לחבק את עצמי ולזרום במקומות שהגוף שלי לא אפשר לי ושם לי גבולות.

היו לי כמה פציעות במהלך ההיריון, אבל זה באשמתי, כי דרשתי קצת יותר מידי. אחת בקרסול בשבוע 17 במהלך טיול בחו"ל. זאת התקופה שחזרתי לרוץ בה. מסתבר שהאינטנסיביות הייתה גבוהה מידי. אחרי כמה שבועות הכאבים חלפו. ופציעה נוספת במפשעה בעקבות אימון קיקבוקסינג בשבוע 28 שהכאבים ליוו אותי כמעט עד סוף ההיריון, אך בזכות תרגילי פיזיותרפיה ושינוי עומסים, הכאבים כמעט חלפו לחלוטין.

       רוצות גם להשתתף בפינת הזרקור – שלחו לנו מייל ל pilateschool@gmail.com   

חזרה לבלוג

מאמרים באותה קטגוריה

הרשם עכשיו
הרשמה לניוזלטר אנחנו שולחים מדי פעם עדכונים ומידע על קורסים חדשים, תרצו להיות מעודכנים?

    כל הזכויות שמורות © לקמפוס שיאים באונ’ תל-אביב 2018 Sogo Digital ui & ux development Sogo Digital
    נגישות