שיפור ומינוף איכות החיים בגיל השלישי והרביעי באמצעות חינוך המבוגר ל LIFE LONG LEARNING
ד"ר רונה בר נצר פיתחה את שיטת FORCE המתבססת על אימון פונקציונלי לגיל המבוגר, המבוססת על השפעת אימון שרירי ליבה על שיפור ומינוף איכות החיים בגיל השלישי והרביעי באמצעות חינוך המבוגר LIFE LONG LEARNING, צוות הקורס מורכב ממומחים בתחום המדעי והמעשי.
היקף הקורס
48 שעות לימוד אקדמיות, 8 מפגשים
מפגש מס' 1: פרונטלי
מפגשים מס' 2-6: זום
מפגש מס' 7-8: פרונטלי
התיאוריה
נפילות הנן הסיבות העיקריות לפציעות בגיל השלישי בעולם המערבי. פחד מנפילה, חוסר מאיבוד עצמאיות גופנית, מוטיבציה ומודעות עצמית, יחד עם השינויים הגופניים הפיזיולוגיים והפטו-פיזיולוגיים דורשים מהמבוגר התייעלות אחרת לשיפור ושמירת איכות חייו. הדרכת הגיל השלישי והרביעי דורשת תשומת לב לשיטות הדרכה המתאימות, המשפרות והמקדמות חווית לימוד טובה יותר למתאמן, ומאפשרת התמדה בקידום אורח ואיכות חייהם.
המעשי
התנסות במגוון אימונים מותאמי גיל
גיל שלישי ורביעי? הסבר מעמיק והאם צריך להפריד באימון נכון?
מהו חינוך לגיל המבוגר וכיצד הוא מתקשר לאימון הקשיש בצורה אידיאלית?
האם יש הבדל בין נשים לגברים?מהי שיטת ה FORCE ואיך תייעל את איכות חיי המבוגר?
מהי סרקופניה, היפרטרופיה, מהו ההבדל בין מוטיבציה לסוגלות העצמית.
מה הם השינויים הפטופיזיולוגיים וכיצד מייעלים אימון? דגשים על שינויים פיזיולוגיים- סרקופניה, היפרטרופיה ועוד.
כיצד השינויים החברתיים, המנטליים מחוברים ומשפיעים על תוכנית האימון.
מיינדפולנס והמח הגמיש כאבן דרך בתוכנית האימון.
פסיכו-אדיוקיישן ואימון פונקציונאלי ומה הקשר לשיטת ה FORCE
תזונת הקשיש ומדוע היא קשורה לאימון הפונקציונלי
אילו הנם רק חלק מנושאי הלימוד בקורס.
הקורס הנו עיוני (50%) ומעשי (50%). האימונים המעשיים יקושרו לחלק העיוני, ישולבו בהם אביזרי סטודיו מגוונים והמייעלים פונקציונלית את האימון הגיל המבוגר, אימוני מזרן, אימוני כסא, טווחי תנועה, גמישות כח המותאמים עפ"י השינויים הפיזיולוגיים, הקוגניטיביים והרגשיים בגיל הזה.
דרישות ותנאים
עד 20% היעדרות לכל היותר
תעודה והיום שאחרי
לבוגרי הקורס תוענק תעודת מדריך לפעילות גופנית לגיל השלישי והרביעי וצפיפות העצם – מטעם קמפוס שיאים המועדון לספורט באוניברסיטת תל אביב- אס"א תל אביב (ע"ר)