חיפוש

בלוג

עשרה צעדים ראשונים בריקוד

עשרה צעדים ראשונים בריקוד
18 ביוני 2019 על ידיMichal

ישנן תקופות בחיים, שבהן אנו מבטיחים לעצמנו לעשות משהו שונה, משהו נוסף, משהו בשביל הנשמה. הסיפור שלי מתחיל לפני הרבה שנים במועדון לילה בו ראיתי זוג שרקד לצלילי המוזיקה באופן מרהיב, לא יכולתי להוריד את העיניים מהם . בסוף הערב הזוג הלך לדרכו וגם אני חזרתי לביתי ולשגרה שלי.

הרעיון, ללמוד לרקוד כמו הזוג ההוא, התמסמס עם הזמן והשגרה חזרה לשלוט בחיי. בחלוף השנים וכשהתאפשר לי , התחלתי ללמוד ריקודים סלונים עם בעלי והיום, 12 שנה מאז , אנו מייצגים את ישראל באליפויות עולם בריקוד, מלמדים אחרים ומכשירים מורים לריקוד.

ברשימה קצרה זו אני מבקשת למנות בפניכם את הצעדים הראשונים בדרך ללימוד ריקודים לטיניים וסלונים וזאת לאור הניסיון הרב שרכשתי בתחום זה.

צעד ראשון כמובן יהיה למצוא את המקום בו תלמדו לרקוד. מומלץ ללכת למספר בתי ספר לריקוד ולקחת שעור ניסיון אצל כל אחד מהם בכדי לבחור את המסגרת המתאימה לכם ביותר.מסגרת טובה, הינה מסגרת המאפשרת מעבר ללימוד הריקוד גם את האפשרות לתרגל ורצוי מיד לאחר השיעור את החומר שלמדתם זה עתה. כדאי לבדוק את הרקע המקצועי של המורים , כמה שנים הם מלמדים, האם הם ממשיכים להשתלם ולהתעדכן, מסלולי הלימוד המוצעים על ידם ומי נמנה על קהל הלקוחות שלהם (לדוגמא האם מדובר בקהל צעיר או מבוגר יותר).

רצוי אפילו, אם אפשר, לשוחח עם התלמידים ולשמוע את דעתם על המורים ובית הספר בכלל. אני אישית הייתי נוטה ללמוד אצל מורים שנתנו לי את ההרגשה הטובה ביותר בסוף שיעור הניסיון. למרות זאת, לא הייתי בוחרת במורים שנתנו לי הרגשה טובה אבל תלמידיהם לא המליצו עליהם בפה מלא.

לאחר שהשלמתם את שלב בחירת בית הספר, חשוב מאוד להתייחס ברצינות לשיעורים, לא מומלץ להחסיר שיעורים ולהגיע לסירוגין רק מתי שנוח . הלימוד הוא תובעני , צריך להיות מרוכזים בשיעור , זה לא אמור להיות קשה אם המורים הם טובים. מי שמתמיד-מצליח.

מומלץ מאוד לרכוש נעלי ריקוד מתאימות. נעלי התעמלות או נעליים אחרות שאינן מותאמות לריקוד מקשות על התנועה. מספיק לרקוד רק פעם אחת עם נעלי ריקוד טובות כדי להבין שאי אפשר אחרת, הרי ברור שלא נלך לשיעור ספורט עם סנדלים …

אימונים הם בגדר חובה לכל מי שמעוניין להגיע לתוצאות. מומלץ לתרגל כמה שיותר מתי שרק מתאפשר לכם. רצוי לתרגל את החומר החדש שנלמד בכל שיעור, וכן את מה שנלמד בשיעורים הקודמים לו וזאת בכדי לא לשכוח את הריקודים הקודמים שנלמדו. כל מורה/בית הספר רציני מודע לחשיבות התרגול ולכן מאפשר לתלמידים לתרגל לאחר השיעור או אפילו בימות השבוע האחרים אני מוצאת שהתרגול כשלעצמו מהנה מאוד.

נסו לא לשכוח כי ריקודים אלו הם למעשה עבודת צוות של שני אנשים לכן יש לשמור תמיד על כבוד הדדי ואוירה נינוחה ולא מאיימת . יש לזכור שההצלחה בריקודים הסלוניים שייכת תמיד לשני בני הזוג ולא רק לאחד מהם.

והכי חשוב, להתאזר בסבלנות. נכון, בהתחלה זה קצת קשה כשאנו רואים מסביבנו זוגות שכבר רוקדים שנים ואומרים לעצמנו , מתי כבר נוכל לרקוד ככה? התשובה לכך היא שעם סבלנות, נחישות, ועם המורים הנכונים תוכלו ליהנות במהלך הלימוד כמו גם מהתוצאות שללא ספק יהיו מרשימות.

לקורסים בתחום המחול והתנועה לחצו כאן >>

הכותבת שימשה בעבר קורס מדריכים לריקודים סלוניים בקמפוס שיאים- המרכז להסמכות בספורט ובתנועה המועדון לספורט באוניברסיטת תל אביב אס"א תל אביב ע.ר
בעלת בית הספר לריקודים סלונים

חזרה לבלוג

מאמרים באותה קטגוריה

הרשם עכשיו
הרשמה לניוזלטר אנחנו שולחים מדי פעם עדכונים ומידע על קורסים חדשים, תרצו להיות מעודכנים?

      כל הזכויות שמורות © לקמפוס שיאים באונ’ תל-אביב 2018 Sogo Digital ui & ux development Sogo Digital
      נגישות